Posted by: skizzoskillz | November 28, 2008

the curious case of benjamin button vs confesiunile lui max tivoli

“Pe dinauntrul acestui trup nenorocit, imbatranesc. Dar pe dinafara – in tot cea ce sunt, in afara de minte si suflet – intineresc. Nu exista nume pentru ceea ce sunt. Doctorii nu ma inteleg; celulele mele se zvarcolesc pe cai gresite, se divid si-si striga rasunator ignoranta. Dar eu cred despre mine ca sufar in urma unui blestem stravechi. Cel pe care Hamlet l-a aruncat asupra lui Polonius inainte sa-l strapunga pe  batran ca pe un balon.
Blestemul de a merge inapoi, asemeni crabului.
Chiar acum, cand scriu, arat ca un baiat de doisprezece ani. La aproape saizeci de ani, am nisip in mansetele pantalonilor scurti si cozorocul sepcii mi-e plin de noroi. Am zambetul proaspat ca miezul unui mar. Si totusi, odinioara eram un barbat frumos, de douazeci si doi de ani, purtand arma si masca de gaze. Si inainte de asta, un barbat de treizeci de ani, care incerca sa-si gaseasca iubita in timpul unui cutremur. Si unul muncit la patruzeci de ani, ingrozit la cincizeci si batran, tot mai batran, pe masura ce ne apropiem de nasterea mea.”

O mica parte din “Confesiunile lui Max Tivoli” de Andrew Sean Greer (da citesc, nici mie nu-mi vine sa cred) si urmeaza de Craciun filmul dupa carte “The curios case of Benjamin Button” cu cel mai falnic Brad, adica Pitt.


Leave a Reply

Categories

